Translate

Rabu, 10 April 2013

PRU13 : Penamaan Calon 20 April, Mengundi 3 Mei.


Sidang media yang dibuat oleh SPR

PUTRAJAYA: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) hari ini menetapkan tarikh bagi penamaan calon Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) adalah pada 20 April manakala hari mengundi pula pada 5 Mei depan.

Pengerusinya, Tan Sri Abdul Aziz Yusof mengumumkan demikian pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat khas suruhanjaya itu di ibu pejabat SPR di sini, sebentar tadi.

Pada 3 April lalu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengisytiharkan pembubaran Parlimen bagi memberi laluan PRU13 diadakan.

Sementara itu, Abdul Aziz turut mengumumkan seramai 13,268,002 orang pengundi berdaftar layak mengundi pada pilihanraya kali ini.

Jumlah itu termasuk pengundi biasa, tentera dan pasangan, polis dan pasangan, pasukan gerakan am dan pasangan serta pengundi tidak hadir luar negara. Beliau turut memaklumkan bahawa tarikh pengundian awal pula ditetapkan pada 30 April ini.

Daftar pemilih induk 2012 akan digunakan untuk pilihan raya ini. 379 pegawai SPR akan memantau pilihan raya ini dengan 243,000 petugas akan mengendalikan pilihan raya ini. RM400 juta telah diperuntukkan untuk mengendalikan pilihan raya ini. (Hrkh)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Di minta kerjasama dari anda agar dapat menggunakan bahasa orang yang berilmu walau semarah mana pun anda terhadap satu-satu artikel kerana ia akan dibaca oleh semua lapisan kaum, ideologi, agama, tua atau muda, cerdik atau kurang. Pihak kami tidak akan sesekali bertanggungjawab terhadap komen-komen yang anda lontarkan pada setiap artikel kerana kami juga tidak akan sesekali menapis, memadan, menahan dan menolak setiap komen-komen anda. Pihak kami mengucapkan ribuan terima kasih diatas segala komen yang anda berikan pada setiap artikel yang diterbitkan. Kami juga menerima segala pandangan tentang laman ini untuk kebaikkan semua.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular